fredag den 10. august 2012

Noget om Aalerusen og vægttab...



Jeg har lige været forbi Julia på Ålerosen, og blev svært begejstret.. ikke alene er Julia jo et fantastisk menneske (har kaglet med hende ved Trine...aka hverdagsjunkie,....) men hun er også vildt kreativ, og så har hun lige præsteret at yde en fantastisk indsats.. 60 tabte kilo... og hun ligner jo et nyt menneske.. men smilet er det sammen ;0)

Jeg syntes simpelthen at det er så flot, og kunne jeg bare tabe det halve var min lykke gjort...  :0)

Cyklen har glødet de sidste par dage og motivationen er i tip top... denne gang SKAL det lykkedes.. farvel og tak til overflødige graviditetskiloer der meget insisterende har valgt at indtage min krop... og det helt fra min 1. graviditet for snart 8 år siden... glup!   Hvordan filan har jeg ladet det kunne komme så vidt... ??

Jeg aner det ikke...??  Eller det vil sige jo selvfølgelig ved jeg det.. jeg har åbnet munden for uanede mængder af fedt, stivelse og sukker... det har strømmet gennem min krop og sat sig nogle meget uhensigtsmæssige steder... jeg indrømmer.. jeg har ladet stå til for længe.. ALT FOR LÆNGE!..

Har været så tryg i mine store ventebukser ½ år efter graviditeterne, skulet ondt til de mødre der proklamerede "JEG kunne altså være i mine gamle jeans efter 2 uger".... SO WHAT!!!!

Men i bagklogskabets klare lys.. skulle jeg nok ha sagt " det kan jeg også snart..."   i stedet for, at kaste endnu en chokoladekiks i svælget....


Jeg bliver snart 31... jeg har været overvægtig siden teenage årene... det er sgu ikke sundt... min far har fået diabetes 2, forældre og andre familiemedlemmer lider af for højt blodtryk, slidgift mv....  ærlig talt har jeg ikke lyst til at ende der... og der er jo kun EN der kan gøre noget ved det.. og det er migselv...

JEG skal lære at blive mere SELVOPTAGET... bruge tid på mig selv og min mad.. den rigtige vel at mærke... jeg skal "lukke munden og lette røven" og nemmere kan det jo ikke siges.  jeg skal blive bedre til at sige "NEJ TAK" og så skal min rygrad rettes og viljestyrkes støves af.. natbordet bugner af slanke-relateret læsestof hvor jeg henter gode råd, madopskrifter og giver motivationen et boost når den trænger... og det gør den ofte...   jeg bager ikke mere kage, for jeg ved jeg spiser det. jeg køber ikke fristelser med hjem.. i det hele taget så lader jeg husbonden handle så tit det lader sig gøre...  mv mv... jeg efterlever 1000 ting lige nu.. jeg prøver af og prøver mig frem.... jeg er ved at finde min rette sti.. den vej der skal kunne fungere for mig på lang sigt.... for det her bliver en lang rejse.. den bliver følelsesmæssig hård, for jeg bruger mad som trøst og har altid gjort det.. der er vaner der skal ændres og en masse nye der skal integreres.. med SLANK fylder 80 % af min hjernekapacitet i denne tid....    for det har jeg brug for...  

 Min opskrift er  sund mad, - sukker - stivelse - fedt(det usunde).  motion, og masser af opbakkende læsning...



Hvordan taber i jer og har gjort det??  


   tag lige en tur forbi julia og se hvor smuk hun er....


http://aalerusen.blogspot.dk/



1 ting er sikkert... jeg skal og må også eje sådan en smuk vintagekjole....

2 kommentarer:

  1. Hvor er DU sej! Jeg kæmper lige nu med at få min viljestyrke og min motivation til at gå hånd i hånd, for jeg vil også, eller jeg kan også, tabe en hulens masse kilo! Tak for et skub i den rigtige retning.

    Mange hilsner Ditte

    SvarSlet
  2. Kære Ditte :0)

    Tak for din kommentar :0)

    og jeg ønsker dig af hele mit hjerte held og lykke med DIT vægttab :0)

    Mange hilsner Nanna

    SvarSlet