lørdag den 22. december 2012

Selvgjort er velgjort....

Så er jeg netop kommet i hus med de sidste hjemmegjorte gaver.. Vi giver rundt regnet gaver til ca. 22 familiemedlemmer, og for at det ikke skal blive en alt for bekostelig affære, har vi (børnene og jeg) været i gang med hjemmeproduktionen, og det er der blandt andet kommet disse gaver ud af....









Toilettasken har jeg haft til at ligge gennem flere år, men har ikke kunne beslutte mig for om der skulle tekstiltryk på eller andet..? En tur på pinterest gav mig dog ideen til hunden som er broderet på den ene side, og skægget som er broderet på den anden side. Der står "o mally" som børnenes onkel ynder at kalde sig. Den har taget sammenlagt det meste af en dag at brodere, så jeg håber sådan at den falder i god jord.
Er for øvrigt blevet helt bidt af at brodere så tror ikke det bliver det sidste jeg får lavet her i ferien... Så må strikketøjet hvile lidt ;0)


Potkæse, osterester samlet gennem 9 mdr. Osteresterne er revet på rivejern og derefter kommet i en bøtte med masser af fløde og god rom. Inden jeg fyldte potkæsen på rengjorte glas, fik det en ordentlig omgang rørsukker.
Det er oprindelig en gammel tysk opskrift, og en rigtig god potkæse kan holde sig i flere år, man skal bare sørge for at supplere med Rom og osterester.
Denne potkæse er som sagt kun 9 mdr. Gammel, men er god og stærk og kommer 4 familiemedlemmer til gode.






Så er der nøgleringe med perler lavet af fimoler, dem har børnene haft stor fornøjelse af at lave. Og det er spændende at se hvilke farvestrukturer og mønstre der fremkommer når man blander farverne.
Dem får 4 familiemedlemmer glæde af.


Den sidste gaveide er disse fyrfadsholdere....










Utrolig simple og hurtige at lave.. Lufttørrende ler ( hobbyclay) rullet ud mellem to stykker strukturplast så de får det smukke mønster. Derefter formes leret henover bunden af et plastikkrus ( ikeas de bedste) de lufttørrer og derefter har vi lakeret dem med decopacelim i blandet guldmaling for at give dem en blank og flot overflade. Drengene har også været med i hele processen, og de glæder sig til at forære dem væk til de ialt 10 familiemedlemmer der får glæde af dem.







Glædelig jul :0)
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Hjemme..

1 kommentar:

  1. Hvor hyggeligt med hjemmelavede gaver, de skal da helt sikkert nok bringe lykke

    SvarSlet