lørdag den 25. august 2012

Punkteret??!!!

1. DEL

Farmanden og ældstebarnet har været ved en put-and-take sø idag.. (klassetur, far/søn/datter) i ØSENDE regn og hvem var IKKE glade da de kom hjem...

Farmanden & ældstebarnet...: "2½ time i lårfede stråler uden så meget som et enkelt lille (bitte) bid!!!"

 onde øjne, og en skuffet dreng..

og så lige den sidste salut :  "OG VI SKULLE FANME BETALE FOR DET!!!"



"JAmen" prøver jeg meget diplomatisk.. "selvfølgelig skal man da det, det er jo det forretningen går ud på..."  Farmanden er ikke det mindste lydhør og mener at man må spinde guld på sådan et koncept.. "DER VAR JO INGEN FISK!!!"  

 "Fangede de andre heller ikke noget?" spørger jeg forsigtigt, og får et "KUN LIDT" tilbage... prøver at overbevise FARmanden om at det er jo lidt ligesom at spille lotto, der koster det jo også en hules masse for at være med, og man ved ikke om man vinder.. men det kan "OVERHOVEDET" ikke sammenlignes...(får jeg at vide) 


2. DEL

Nu er vi så nået til anden del af vores lørdag.. den hvor fædrene henter resten af familien der har gjort sig klar til at grille, og bage snobrød   (stadig i "strålende" vejr...!) og lavet en lille henkastet lækker ret til at tage med til fællesbordet..  (Focaciabrød og tomatsalat)

Ja det blev altså 2 retter i mit tilfælde..   det er da overskud eller??  Bare et lille forsøg på at virke sådan??

Nå men, børnene med roser på kind og solskin i blik (NOT!) og moderen gør sig klar til at entre familiens køretøj.. er der sådan en sjov lille lyd af luft der fiser ud.. fra et eller andet sted??  

 Det viser sig at være fra venstre baghjul...   Farmanden ser overvældende træt ud lige pludselig.. og jeg takker guderne for, at vi har en overdækket carport, så han i det mindste ikke skal skifte hjul og blive våd samtidig...  

Nu er det vidst ved at være tide til at rejse sig.. børnene surmuler og farmanden har ikke lige vidst sig fra den mest sociale side siden de kom hjem fra den nedslående fisketur der også inkluderede et lille dækskifte

.......... men vi skal jo af sted ud i det dejlige vejr for at grille med alle de andre børn og forældre fra 1. klasse, det bliver én stor opvisning i regntøj og gummistøvler..... mon det er nu at jeg skal fortælle at jeg har taget paptallerkner med, eller skal jeg bare vente ??








Ingen kommentarer:

Send en kommentar