mandag den 18. juli 2011

kl.. 04.10.. ER altså tidligt.. + KØKULTUR

Da vækkeuret ringede kl. 04.10 i morges, sprang jeg ikke ligefrem ud af sengen.. ville egentlig hellere ha` puttet videre under en dejlig varm dyne.. men husbonden skulle køres til Billund så han kunne være flyveklar til kl. 8..  Rejsen går til USA, West Virginia.. og spørg lige om jeg er en kende misundelig.. Dog er turen arbejdsrelateret.. men sikke en oplevelse.. gid det var mig... Nå men USA må jeg have til gode..


Fra Billund gik turen til Lystrup for at hente mine drenge som har været på weekend ved farfar og farmor. Lystrup ankomst kl. 7.. tidlig morgen.. og endnu ingen drenge.. min svigerfar havde taget motorcyklen på arbejde så drengene kunne sove lidt længere..
Det gav mig den ide at gå op på arkivet hvor vi har en del flyttegods til at stå (Hurra for svigerfars værksted, der er så dejligt meget plads) På arkivet fandt jeg en masse lækkert tøj til saga (som blev lagt til side fordi det var for stort) og derudover genså jeg mine to store stofkasser... så sørme om jeg ikke efter en god ½ time kunne slæbe en stor sæk fuld af alskens gode sager med mig hjem.. der dukkede det ene lækre stykke retro frem efter det andet.. billeder følger...




Endelig triller bilen med farmor og drengene ind.. juhuu.. gensynsglæden var stor, og dejligt at få en god krammer af sine efterhånden store knejter..  Efter en del fortællen og venten tager vi turen til IKEA, der udover at byde på ENORMT mange mennesker og byder på, som altid fristende ting og sager.. selvfølgelig røg der lidt stof i vognen, foruden store flotte hvide orkideer til bare 29 kr pr. stk. Ungerne fik en børnebillet så der var gratis mad, drikke, is og et stykke legetøj, så de var vældig tilfredse.

Da vi langt om længe, og rigtig trætte bevæger os mod udgangen, er der sort af folk i kø.. efter hurtig optælling af sager i vores vogn kan jeg konstatere at vi nok hellere må tage den langsomme kø, da vi havde over 15 ting at betale. Lettere opgivende, men dog tålmodige ved udsigten til en softice, stiller vi os i kø, og venter og venter og venter lidt længere.. da vi nærmer os kassen bukker jeg mig ned for at lede efter min pung, og da jeg titter op igen kan jeg lettere chokeret konstatere at der er en familie der er gået ind foran os i køen.... Mit blodtryk stiger voldsomt og jeg udbryder højt " det er simpelthen ikke i orden at snyde foran i køen!"  Eneste reaktion fra moren som er snydt foran, er at hun stivner totalt, og faren har også travlt med at kigge den anden vej. Jeg bliver ganske enkelt skideharm når sådan noget sker, jeg føler mig forurettet og bliver total skolepige-agtig, MEN JEG KAN BARE IKKE HA` DET!! 

Med sig har de deres tre børn, og hvad er det for noget at lære dem?? Ikke at jeg på nogen måde er moralens vogter, men når der står SÅ mange folk i kø, og rigtig mange har ventet længe så stiller man sig sgu bagved og venter på ens tur.  Da "snyderne" når kassen, begynder vores skrigeskinke fra sin plads i vognen.. og det går ikke stille for sig.. Så siger jarl ligeså højt " Er det ikke også rigtig mor, at det er dem der snød ind foran os`skyld at Saga græder? Hvis de ikke havde snydt så var vi færdige og klar til at gå? " " Jo, skat, det har du helt ret i!" Jeg er ikke et sekund i tvivl om at de hørte det.. men så kan de sgu lære det.....kunne altså ikke lade være.. Total 3. klasse... 


pyha... skønt med lidt luft..   Drengene fik deres is, lur på vej hjem og vel hjemme skal der sættes på plads, skrues og arrangeres, kom nemlig også hjem med en tingest med 4 trådkurve til mine stoffer... det må da kunne lykkedes at få lidt orden på sagerne..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar