søndag den 17. juli 2011

Idyllen der blev afløst af ragnarok..

Det lyder så godt og ser så lækkert ud.. stille og rolig søndag i Mors tegn, der hygges med kreative sysler og sippes en til god pukka te, alt ånder ro....  I TANKERNE...


men ak nej... her hersker kaos.. alt flyder, mindste barnet tuder ikke nej, hun SKRIGER og det med en decibel der langt overstiger drengens formåen...  Der ligger legetøj overalt, agurk og brødstykker ligeledes spredt ud over lejligheden med rund hånd, i et desperat forsøg på at få pigebarnet til at tie stille i bare to sekunder... er spændt på hvornår overboerne kommer ned og klager.. fik jeg nævnt at vi bor i lejlighed?

Pyha.. sveden pibler frem på panden, mens jeg prøver manøvrere udenom diverse genstande der dækker gulvet.. SÅ KOG DOG! Forbistrede el-kedel.. Hvis dog bare barnet ville tage en sut...!  Suk... ENDELIG.. kamillete og rolig stund.. here we come...   nej, nej, nej.. hvor er nu kamilleteen.. den har da lige været her forleden dag.. eller har den? Hader overfyldte hjørneskabe...  Kære søde Saga.. please.. ti stille bare et øjeblik.. din mor får øreskader af dit hvineri...

Hvad dukkede frem fra skabet.. PUKKA.. kamille & vanilje.. sweet and soothing.. det må da kunne gives til barnet i mangel af bedre??

 

I med vand, tebrev.. og så bare lige en smule mælk...  NEJ NEJ NEJ.. ingen mælk.. KATASTROFE... man kan da ikke drikke te uden mælk.. jeg kan i hvert fald slet ikke.... der må da bare være en lille bitte dråbe af et eller andet....  hmm.. havremælk...  i med en skævt.. og så..  Juhuuu... stilhed.. barnet drikker... ...


nej.. ÅH NEJ stilhed før stormen.. og så er tuderiet i gang igen.. anyone please help  me..? Så sgu da også... det må blive et bryst.. som de 17 andre gange i nat... Alle de gode intentioner om ammestop gik fløjten.. men nu er der i det mindste ro.. og det ringer næsten ikke for min øre længere...  mon teen smager..?

ADR!!! Havremælk er absolut ikke godt i te.. i hvert fald ikke i min te...



Saga er faldet i søvn ved brystet og nu forsøger jeg ligeså musestille at lægge hende i barnevognen.. schhh.. jo det gik.. håber den lavendel jeg har lagt ved hendes hoved virker.. skulle den ikke gerne virke beroligene?? 



Mine børn har 7-9-13 aldrig haft kolik, men det her tenderer næsten til det.. hun skriger, er utilfreds, gider ikke sove (så længe af gangen) appetitten er heller ikke i toppen pt. Snotten render ud af næsen som blev hun betalt for det...  Fik jeg sagt at barnet har mund og klovsyge?? eller det vil sige hand-foot & mouth syndrom som lægen kaldte det.. grimme væskende vabler på fingrene og blæner i munden.. der er jo i grunden ikke noget at sige til at hun er en smule.. PÆNT utilfreds... vil sådan håbe at det snart går over... Så vi igen kan få ro i huset.. og jeg kan få ryddet gulvet..   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar