tirsdag den 4. december 2012

E for enlig mor....

Her er helt stille.. Nyder roen og lyden af sovende børn.  Julen nærmer sig og jeg kan mærke at ligeså stille er ved at vænne mig til tanken om at blive 'græsenke' / ' enlig' mor i 14 dage af gangen.  Husbonden har fået job på en boreplatform, det er der ikke noget nyt i, for det har han været før ... Det er 8 år siden efterhånden.  Men så er der lige den forskel at der er kommet 3 børn i mellemtiden.

Se det bliver en udfordring .. Og så alligevel ikke ... Jeg bliver jo kun 'enlig' i 14 dage af gangen, og så kommer husbonden hjem i 3 uger og så fremdeles.  Der findes jo masser af enlige mødre og fædre derude... Enlige som måske ikke har en 'aflastning' eller en far/mor at dele deres børn med..

Det kan godt være lidt angstprovokerende at tænke på at jeg HELT selv skal stå til rådighed 24 timer i døgnet, selv smøre madpakker, putte, planlægge, puste, ordne vasketøj, hente, bringe, læse lektier, rydde op, børste tænder mv. Mv.   Mv..  Oveni mit 37 timers job... Se det er en vældig spændende udfordring.. Og jeg garanterer ikke for at mor-monsteret indimellem dukker frem og råber lidt ... Men hva' faen ... Jeg lover jeg nok skal gøre mit bedste..


Ps .... og så for øvrigt et kæmpe skulderklap til alle de enlige forældre der står med det hele selv... Helt selv.. Hver dag... I er sgu seje ;0)


2 kommentarer:

  1. Tillykke med din mands job..og tillykke til Jer som familie med, at I har dig som optimistisk moderligt islæt...fantastisk tilgang til en langtidssituation i liv, der kunne få andre til at gå i selvsving i forhold til at "sylre". God vind med projektet...og husk os i blogland (hvis du har overskud til os)...vi vil gerne følge dig og dine:) Hilsen Marlene

    SvarSlet
  2. Tak for din søde kommentar Marlene. Skal nok lade være med at glemme blogland helt.. Det er jo mit frikvarter ;0)

    SvarSlet