mandag den 12. november 2012

Ramt igen....

Så er vi igen ramte, 2 ud af familiens 5 medlemmer er blevet "time-outet" af henholdsvis vuggestue og skole pga. Børnesår... Great!!! NOT.... Altså hvis det ikke er bræksyge eller børneorm så er det sgu børnesår.... Og når det ikke er nogle af disse, så er det en lille rask omgang lus x 2-3 stykker....

Jep, det er herligt... Det er faktisk charmen ved at have børn udtalte SFO' ens kække mand... (Som vel at mærke ikke selv har børn!! ;0) ).
Faktisk fortalte han også at da han selv havde haft børnesår for et stykke tid siden, havde lægen fortalt at bare det at trække vejret ved siden af en der har børnesår kunne smitte, så han havde fået noget beskyttende creme til at smøre under næsen...

SAY WHAT!!!

Ikke trække vejret ved siden af en smittebærer.??.. JEG bor sammen med to... Det er jo en tikkende bombe...jeg tror da nok lige at jeg vil tage et beskyttelsesrum med i overvejelserne næste gang, husbonden vil snakke økonomi..
Der trækker jeg så ned næste gang der er optræk til baciller og andre smitsomme besværligheder i nærheden, så må husbonden stå kampen mod alt det børnene slæber med hjem fra nær og fjern..


Indtil rummet er klart vil jeg dog gå i krig mod de f.... Børnesår.. !!

Hurra for HiBiSCRUB og 5000 vatpinde.





- Posted using BlogPress from my iPad
Location:Hjemme

1 kommentar:

  1. her i huset har vi stor erfaring i børnesår...Amalie får det ofte i myggestik. Min anbefaling er få pencilin med det samme enten som salve eller noget der skal indtages. hibi scrub er et godt supplement, men sjældent står alene.
    Også har den pæd. nok lige misforstået noget. Det er ikke længe siden jeg var i kontakt med embedslægen, sidder sået et sted... under tøj, hvor det ikke kommer i andet berøring ende tøjet, må barnet gerne komme i sfo (skolealder) http://patienthaandbogen.dk/hud/sygdomme/pusholdigt-udslet-ekskl-akne/bornesar-impetigo-1616.htmlei sfo..... Men er du i tvivl så tjek under børnehave og dagpleje

    SvarSlet