fredag den 2. november 2012

Nu med træt på... Og glad og lettet.... Og lykkelig

En særdeles lang dag er ved at gå på hel... Hele mit følelsesregister har været i brug... Nervøsitet, angst, frygt, lettelse, glæde, lykkerus... Mv..... You name it.. Kl. 8.10 satte vi kurs mod skifteretten, kl. 9.00 blev vi kaldt ind, fulgt af advokaten og min svigermor (som bisidder ).

Jeg opdager at dommeren ikke var den samme som sidste møde, ikke den gamle, tørre og virkelighedsfjerne mandsperson som det var umuligt at tolke noget udfra.. Han gav ikke ved dørerne hverken smil, eller grunde til at føle os trygge...

Her sidder vi nu overfor en ung lyshåret kvinde, en garanteret mor, som selv har små børn og som virker lys og flink.. Hun tager os i hånden føler jeg, hun og advokaten snakker pludselig et sprog jeg forstår, og de spørgsmål hun stiller kan jeg svare på. Det er ikke så farligt alligevel ?? Hun snakker som om vi allerede har fået gældsernæringen... " Når i så begynder på de månedlige indbetalinger" .... Hvad var det dog hun sagde??

Mit hjerte slår roligt nu, og husbonden kigger på mig med glæde i øjenene...

Bankens advokat er ikke mødt op... Og måske skal det hele nok gå??


Pludselig er det hele forbi, og jeg lægger mærke til at solen er kommet frem, den skinner lige der bag den lyse dommer, så hun virker endnu lysere... Måske hun er en engel?? Hun er i hvert fald et eller andet lysvæsen for da vi går ud af døren og ud i ventesalen, er dommernes første ord "tillykke!" Så slipper jeg tøjlerne, jeg tuder, takker og falder ham om halsen... Det er første gang jeg har givet en advokat et knus, men det føles godt og trygt, og jeg kan se at han er glad på vores vegne.. Så kommer turen til min dejlige mand og naturligvis min svigermor. Det er overstået... 1 års bekymringer og Utallige søvnløse nætter, blandet med dagdrømmerier om en bedre økonomi slutter lige der!

Det kapitel i vores liv er slut, lige der i ventesalen, og et nyt tager over...

Det nye kapitel handler om månedlige afdrag de næste 5 år, det handler om et håb der lurer lige der om hjørnet. Det handler om en gæld svarende til et hus, der blev nedbragt til en gæld svarede til en ny bil. Det handler de følelser som kommer op i en, når man føler at retfærdigheden sker fyldest, når den lille endelig får lov at banke den store...!
Det handler om os!! Om vores familie, og om en ny og hel almindelig dagligdag hvor vi kan få lov at tænke helt almindelige hverdagstanker og slippe bekymringerne om økonomien. Det føles dejligt og fantastisk.


Efter skifteretten, gik turen til en cafe hvor en sen morgenmad gjorde underværker, efterfulgt af en lille og HELT almindelig tur til søstrene grene.


Der blev snakket, leet, grinet og smilet en hel masse på vej til arbejde... Kl 12 og så stod resten af dagen i cirkus' tegn... En lang, men så skøn dag med glade forventningsfulde og så dygtige børn!! De klarede det SÅ flot og jeg er meget meget stolte af dem alle sammen ... Jeg elsker virkelig de børn, selvom de ikke er mine egne... Men de lærer mig så meget om glæde, umiddelbarhed og om det at sætte pris på selv de små ting her i livet.


Kl. 19 gik turen atter hjem til min egen dejlige familie, og der sad mine egne tre trætte unger, uvidende om hvad deres forældre har bedrevet dagen med.

Jeg er træt nu, træt og særdeles mæt af tanker, følelser og lyde..

Nu vil jeg sove og i morgen vil jeg ha en hel almindelig lørdag, lave helt almindelige hverdagsagtige ting og så knuselske dem herhjemme...




God weekend.... Og så tusinde tak for alle jeres søde kommentarer, tak fordi i gider at læse med, det gør mig glad... :0)


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Stort tillykke.... håber for dig og din familie at i får ro på nu. Og kan leve et ganske almindeligt liv, uden at skulle tænke for meget på økonomi. Endnu engang tillykke og ha en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Louise. Har virkelig nydt denne weekend, helt i " almindelighedens" tegn ;0)

      Slet
  2. Tilykke tillykke! Hvilken lettelse det må
    være! Det er jo ikke slut endnu - men må være fantastisk at kunne se lys for enden af tunnellen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Dorte.. Det ER en kæmpe lettelse og der er faldet en sten fra mit hjerte.. Det er ikke slut endnu, men nu er det værste overstået, og det er heldigvis ikke værre end at skulle betale sin husleje og forsikringer hver måneds;0)

      Slet
  3. Ej hvor er det dejligt at læse, jeg fik slet ikke lige ro til at spørge dig omkring det i går aftes, der var jo så mange andre ting at tænke på, men hvor er det bare godt det gik i orden, stort tillykke. Og tak for den fine fine aften med de dejlige børn i aftes, Johanna var så stolt og dygtig så det var bare skønt. God weekend!

    SvarSlet
  4. Tak for lykkeønskningerne, det var i den grad dejligt at få overstået så jeg kunne koncentrere mig om cirkus. Og det gik over AL forventning.. Og johanna tacklede det hele som en anden superstjerne, hun var så sej :0) håber også i har haft en dejlig weekend. Kh Nanna

    SvarSlet