fredag den 14. september 2012

Udlængsel...

Der har været lidt stille på siden de sidste par dage.. har lige skulle finde mig selv igen efter min omgang med snot, hovedpine og ondt i halsen...   



Når man går der og halvskranter og har lidt ondt af sig selv, og ens chef kommer nærmest negerbrun hjem efter 10 dage på Mallorca, så får man det ikke ligefrem bedre..

Ikke at jeg gider at være brun eller ligge på en strand, for det gider jeg ikke.. men bare det at REJSE... og at OPLEVE... ÅHHHHH..........jeg LÆNGES ...

 "At rejse er at leve" sagde H.C Andersen for mange år siden og i guder hvor jeg dog giver ham ret...

Jeg trænger I DEN GRAD til at komme ud og rejse, komme væk fra hverdagens tummerum.. og det i den grad at jeg føler det i hver fiber i min krop...

-En god bekendt har lige rykket hele familien til Irland, bare for at få et arbejde... 

-Min svigerfar kommer hjem i morgen efter 14 dage på motorcykeltur gennem England og til Irland hvor han har turet rundt alene, set, oplevet og følt... 

 En kær veninde skal til Uk og se Stonehengde til maj..

-Min svigermor skal med sin 80 årig gamle far til Toscana.. de rejser i morgen...

-Min kollega skal til Hawaii med familien til påske...

 Jeg siger jeg glæder mig på deres vegne, hvilket jeg oprigtigt også prøver på.. men når den grimme dumme hemmelighed skal frem, så er jeg DYBT MISUNDELIG!!!!!!

Ja, så er det sagt...!

Jeg får lyst til at tude når jeg hører hvordan alle rejser, oplever og slipper taget i hverdagen for en stund.. for det er NETOP det jeg gerne vil...  Vi var 5 dage i Bremen i sommerferien.. en virkelig skøn tur, som jeg håbede på kunne tage udlængslen..  men det var desværre bare en stakket frist....  nu har den tag i mig igen.. og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an...  

Jeg har allermest lyst til at gå ind og bestille en billet til destination?  lige nu og her... at kunne gå og glæde sig til afrejsen, mærke hvordan det bobler i maven af forventning, at glæde sig til de ting man skal se og den nye kultur man skal opleve...  

DESVÆRRE så har jeg ingen planlagt rejse at se frem til pt...

Vi kunne jo bare spare op ligesom alle andre gør.. og ja det kunne vi, men det er som om der ALTID kommer en bilreparation, eller en anden uforudset udgift i vejen...   og så er der jo den efterhånden, meget omtalte gældssanering, som vi ikke endnu ikke har fået svar på om vi får eller ej..   Skulle vi få den, så skal vi høvle af på en gæld efter et forlist iværksætterforsøg, de næste 5 år... og vores økonomi vil være skåret helt ind til benet, og skulle vi ikke få den, så ser vores økonomi ligeså håbløs ud som den gjorde da krisen begyndte...  så der er ikke så meget at rutte med....  

Så lige nu må jeg slås med min rejsefeber, og "keep on dreaming"....  










 At opleve England 2009...












England, fantastisk historie, natur, kultur.... 








Færøerne 2007, Stranden i Torshavn... 




Jeg har selvfølgelig rejst og været i Wales, Finland, Tjekkiet, Tyrkiet, Kreta, Cypern, Færøerne, boet fast i England 1 år, samt mange andre destinationer.. men jeg må sige at min lyst til at rejse KUN er blevet større efter vi kom hjem fra England..







 10 destinationer der står HØJT på min rejseliste: 

1. Italien (oliven/lavendelmarker i fuld flor) Rom, Toscana.
2. Skotland (loch ness)
3. Island (reykavik, den blå lagune)
4. Kina (Deres pragtfulde natur, kultur mv. )
5. Japan (deres kultur, kirsebærtræer og gæstfrihed)
6. USA (new york, boston )
7. Indien ( Taj Mahal, goa mv mv mv..)
8. Holland (deres husbåde, tulipanmarker, Amsterdam)
9. Rusland.. (moskva, Skt. Petersborg, sejle på volga)
10. Sverige ( Helleristningerne i og omkring Fjallbäcka/taunumshede)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar