fredag den 27. januar 2012

plettet pigebarn og omsorgssvigt??

Så blev det atter weekend og en dejlig, men ak så kort weekend synger på sit højeste.. eller skulle jeg nærmere sige.. har taget sin spæde og meget stille begyndelse.. 

3 stks børn sover, samt en husbond som har været på idag... PÅ som i at være sammen med, hygge og servicere de to mindste..  Sagamusen har børnesår, og Torbjørnsen trængte til en hjemmedag.. så der er blevet storhygget...   det går jeg da i hvert fald stærkt ud fra, for der er ikke blevet lavet noget andet.. som i tømt opvasker, ryddet op, eller som at give ungerne tøj på, som IKKE er nattøj...   hmm...   endnu en forskel på mænd og kvinder, i hvert fald hjemme ved os..   det der med tøj eller nattøj er en mindre detalje som ikke er så vigtig for det mandlige køn på matriklen..

Onsdag skal saga til læge 12.15 med far som i barnets 1. sygedag. Jeg undlader, meget bevidst ikke at skrive en alenlang dosmerseddel, ej heller komme med formaninger og "husk nu lige dit og dat"  idet jeg ikke vil tage den rest af husmodergenet fra min mand som er tilbage..


Kl. 13.30 bliver jeg hentet på arbejde af en glad far og en datter som

1. Er smurt ind i et eller andet ubestemmeligt i ansigtet og hænderne..

2. Er iført NATBUKSER!!!!

3. Ikke er iført, de for årstiden, obligatoriske strømpebukser....


Jeg spørger til hvordan lægebesøget er gået.. og prøver stille at komme ind på beklædningen..   Farmanden fortæller ivrigt om børnesår, salve og et kort vuggestuebesøg...    hvorefter jeg synker en ekstra gang..  "har i været i vuggestuen..  OG ved lægen i nattøj??  "   

"øhh.. ja", griner han og mumler noget om at de var vågnet 15 minutter før de skulle være ved lægen og så var det jo bare med at komme afsted... Billederne danser inde i hovedet på mig og vi er efterhånden kommet hjem, og jakken kommer af det glade og pludrende mindstebarn, da jeg er ved at falde bagover...   "HAR HUN VÆRET TIL LÆGE OG I VUGGESTUEN I DET DER??????"

Under jakken åbenbarer sig et stykke tøj som engang har været en fin lyserød og hvid uldnattrøje, men alt det fine OG hvide er gemt og glemt under store plamager af orange og violette pletter, som farmanden forklarer bare er appelsinsaft og solbærsyltetøj....   Da han ser hvor bleg jeg pludselig ser ud, tilføjer han.. "ja jeg kunne jo godt se at det ikke så så heldigt ud, så jeg åbnede ikke jakken oppe ved lægen..."  

"omsorgssvigt" og "indberetning" er ord som flyver rundt i hovedet på mig.. for tænk nu hvis lægen havde set vores datter med viltert hår og pletter overalt.. han må da ha` tænkt sit.....   jeg spørger meget skingert og sikkert i et alt for højt toneleje... "HAR HUN OVERHOVEDET FÅET SKIFTET BLE IDAG?????"  hvortil han svarer ork ja to gange...   tager pigebarnet op og giver hende et kæmpeknus og hun jublende ser hen på mig....   Pigebarnet har vidst haft det rigtig hyggeligt med farmand, det er der ikke nogen tvivl om.....meeeen det KLØR i mine fingre for at få skiftet det ret så brugte tøj ud med noget mindre plettet....  

3 kommentarer:

  1. Griner lige så stille.... det har jo hygget sig helt vildt. Tror mig, både lægen og vuggestuen kan godt se forskel på gamle og ny pletter. :O)
    Hos os har vi tit nattøjsdag... og især børnene i weekenderne, de kan sagtens have en veninde på besøg alligevel eller tage med en tur i brugsen.
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Haha, skøn fortælling.. Og godt at du faktisk kan se, at de har hygget, og at barnet ikke har lidt under den lidt rustikke påklædning. Når man har fået skiftet ble, smiler, krammer OG fået syltetøjsmadder, så er der tale om råhygge og ikke omsorgssvigt. Det kan både doktor og vuggestue med garanti sagtens gennemskue ;)
    Kh Line

    SvarSlet
  3. jamen jeg har jo nok måtte indse at min mand ikke går så meget op i de "ydre rammer" som jeg gør :0) Selv om det er en svær pille at sluge.. men det er jo nok én af de klassiske forskelle mellem mænd og kvinder :0)

    nattøjsdag.. = god dag :0)

    SvarSlet