onsdag den 8. februar 2012

endnu én af de aftener...

Det er da heller ikke nemt!


Endnu én af de der trælse aftener er ved at gå på hæld.. én af de der aftener hvor børnene og moren var overtrætte.. for trætte til at høre efter... for trætte til at diskutere og til at lade være...

Endnu én af de der berømte spille aftaler med drengene der gik i vasken, og mine formaninger og pædagogiske evner kom hårdt på prøve!!!

Mor:  Så drenge nu skal i til at slutte, klokken er ved at være mange..
Jarl:  tavs...
Torbjørn:  (med virkelig træt og skinger stemme) JEG HAR IKKE FÅET LOV AT SPILLE SÆRLIG MEGET, DET ER SNYYYDDD!!!!


Mor:  Vi havde en aftale og det var at I skulle slukke når saga sov.... og det gør hun nu...
Jarl: Stadig tavs... 
Torbjørn:  (Stadig skinger) JEG HAR IKKE SPILLET..... bla bla.. bla efterfulgt af vræl, hulk og snøft...

Mor: (tonelejet nu hævet) :  SLUK SÅ, ellers gør JEG det....

 Mor slukker og ser ryggen af Jarl, mens jeg hører den en virkelig grim ordflom komme ud af hans mund... af særdeles tydelige ord var blandt andre... DUM, VÆRSTE, ÅNDSSVAGE, P..MOR.....


Mor kommer på banen og PUSTER sig op.. og i stedet for at tælle til 10 og bruge de sidste 2 pædagoiske minutter jeg har tilbage af dagens kvote, hopper jeg med på vognen.. og finder mine grimme gloser frem... kasteskytset flyver frem og tilbage mellem os, mens Torbjørn ser undrende på os, og garanteret suger til sig af ukvemsord.....


(VIRKELIG DUMT MOR!!!!!)

Jarl kaster sig demonstrativt på sengen og ser meget ond ud i sulet på mig....  

Mor: SÅ SOVER DU OG JEG VIL IKKE HA MERE BALLADE; ER DET FORSTÅET??


Jarl:   Måske, hvis du går ud nu!


Mor ser rødt igen.. finder det allersidste kasteskyts frem.. og inkluderer truslen  " OG DU FÅR ALDRIG LOV TIL AT LÅNE MIN COMPUTER IGEN; FORSTÅET!!!!!


(helt ærligt.. hvor lavt kan jeg lige synke, drengen er meget træt og jeg opfører mig som en skolepige der er blevet småt fornærmet...)

Jarl: ja ja, og gå så, du gad jo ikke se på mig mere, vel.....??




Jeg kapitulerer og går ud og skumler for mig selv i stuen.... torbjørn fik også et riv af med i farten og et "NEJ! , Ingen godnat historie sådan som I har opført jer! "


Nanna, for helvede så tag dig dog sammen!!!  Hvad sker der lige for dig?? Du burde vidst også blive smidt i seng UDEN strikketid, sådan som du har opført dig....  FYYY!!! slemme mor!   Godt husbonden ikke er hjemme og har set mit mildest talt hovedrystende forsøg på at få puttet to drengebørn.....  

Hvis nu jeg skynder mig ind og hvisker en lille godnathistorie, kysser, krammer dem og giver deres søde sovende ansigter et STORT undskyld.. mon der så er en lillebitte chance for at de hører det og alt er glemt i morgen tidlig?? 




Hmmmm.... må vidst hellere prøve...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar